"lånade" av becka ;P

Namn: Bella
Ålder när du fick veta att du var gravid: 17
Graviditetskrämpor: Illamående och halsbränna
Positivtgravtest i vecka: 6-8 har jag för mig

Då berättade jag för...

Mamma och pappa: Träffade pappa precis efter, prata med mamma på kvällen
Hur tog dom det: Ja, vad ska man säga? sådär?
Min bästa kompis: På kvällen
The girls: Olika

Min barnmorska hette: Först Viviann sen fick jag byta till Gunilla som tur va!
Vikt vi inskrivningen: aouch!
Vikt vid förlossningen: 11 kg mer än vid inskrivningen haha!

Mat du var torsk på (favviscraving): Wok och frukt/grönsaker
Mat som får mig att vilja kräkas: Korv!

Illamåendet började: Typ vecka 3-4
Och slutade: Typ i vecka 10-11
Mina första mammakläder: Byxor och ett myslinne
Min största modetabbe: Va?

Första bebisprylen: Startpaket från mamma

Då kände jag första sparken: Runt vecka 16 (riktiga sparkar, innan lite halvbuller bara)
Du trodde att bebisen i magen var: Flicka, pga hjärtljud och massa roliga tester och magens form
Namn nu funderade på: Tjej; Maija - Kille; Jack, Leo, Theo, Mio, Max

Grejer som hände med min kropp: Svullen överallt, kände mig som en flodhäst
Så motionerade jag: Gick 4-5 timmar om dagen om inte mer haha
Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Det vill du inte ens veta!
Konstiga kommentarer jag fick höra: Stackars tjej, så ung och redan gravid, knappt och mogen nog att ta hand om sig själv
Konstigaste bebisrådet: Inget jag kommer ihåg, sa nån nåt så lyssnade jag väl inte

Värsta gravidminne: När jag fick värkar 2 månader innan BF (kändes tamejtusan som krystvärkar) ajaj! och proverna hos barnmorskan som jag aldrig tog haha eller jo ett stick i fingret iaf, nålrädd! :P
Bästa gravidminne: Första sparken, att allt va bra med bebis, stora magen och förlossningen :)



Kommentarer
Postat av: en sån där "ung mamma"

man får 0,03 öre för varje godkänd sidvisning, så det är inga mängder :)

2008-07-17 @ 09:59:27
URL: http://metrobloggen.se/luddesmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0